טיול בצפון – נחל שניר החצבאני

מסלול טיול רגלי בגליל העליון – נחל שניר – החצבאני

סוג הטיול:  רגלי                       אזור הטיול: גליל עליון                     עונה לטייל: סתיו -אביב -קיץ

דרגת קושי:  קל                         מתאים לילדים?   כן                                        משך הטיול: כחצי יום

נחל שניר (החצבאני) הינו הארוך שבנחלי הצפון. אל נקודת היציאה מגיעים מכביש 99 ובצומת הגושרים פונים צפונה כקילומטר אחד בינות לעצי האבוקדו לכיוון שמורת נחל שניר.

בתוך השמורה תמצאו חנייה בשפע, שירותים וחנות נוחות קטנה. בנוסף תוכלו להתרווח ולהנות בצל אחת מפינות הפיקניק המפוזרות לאורך נחלונים קטנים הזורמים במקום. אתר נחל שניר ומסלולי הטיול שהוא מציע מתאימים מאוד לטיולי משפחות אפילו עם ילדים קטנים, האתר נעים ומזמין מאוד, הכניסה בתשלום.

לבחירתכם 3 אפשרויות לטיול בשמורה:

המסלול הקצר : מסלול מעגלי המותאם לעגלות נכים ולעגלות ילדים. מסלול נחמד וקצר מאוד ומתחיל במגרש החניה ,עובר לאורך תעלת מים, שבגדותיה צומחת צמחיית נחלים. מגיע למפל קטן שלידו ברכות רדודות לשכשוך לילדים ופינות מוצלות. מקום נחמד לבלות בו עם הזאטוטים. החזרה לחנייה משביל אחר וקצר מאוד.

המסלול הבינוני: מסלול קליל ונחמד שאורכו כחצי שעה בלבד. מתאים למשפחות עם ילדים מעל גיל 6 לפחות. במהלך המסלול יש להרטב ולטפס מעט על מדרגות סלע. המסלול יוצא ממגרש החניה לצד תעלת המים אל המפל ובריכות השכשוך בדיוק כמו במסלול הקצר. משם ממשיכים במדרגות היורדות אל נחל שניר. ההליכה במסלול נעימה ומוצלת, בדרך חוצים את פלג נחל דן ולאחר כ 10 דקות הליכה עולים במדרגות החוצה לשביל לכיוון החנייה.

נחל שניר החצבאני  טיול בנחל שניר

המסלול הארוך: מסלול כייפי הנמשך לערך כשעה עד שעה וחצי בניחותא. המסלול הינו קווי ובסופו חוזרים בשביל יבש, כ 20 דקות הליכה חזרה למגרש החנייה. תחילת המסלול בדיוק כמו במסלול הבינוני אבל בהמשכו ממשיכים במורד הנחל בעקבות שביל ישראל ובדרך חולפים על פני מסעדה דג על הדן ובהמשך מגיעים לאזור נוח לישיבה ומנוחה.

מסלול קווי שהליכה בו נמשכת שעה עד שעה וחצי. בתום המסלול יש לשוב למגרש החניה בשביל "יבשתי", מהלך כרבע שעה.

חלק גדול מההליכה בשביל הנה בתוך המים ויש להתארגן עם נעלי הליכה מתאימים, יש לשים לב לשילוט לאורך המסלול ולהימנע מכניסה למים במקומות האסורים.

בסוף המסלול ניתן לחזור רגלית לכיוון מגרש החנייה בהליכה של 15-20 דקות או לשלוח נציג להביא את הרכב ושאר המטיילים יכולים לחכות במרכז התיירות גן הצפון שבהמשך הדרך. לעיתים בוחרים חלק מהמטיילים לצאת מהמסלול ובהמשך לעשות שייט קיאקים במתחם קיאקי הגושרים הסמוך.( יש להתארגן מראש ובהתאם).